Délka5.1 km
Sdílet
Infocentrum Veselý výlet – Hotel Horizont – Velká pláň – Chaloupky – Malá pláň – Zelený potok – Chata Kamor – Vlčí potok – Dolní stanice lanovky na Javor

Trasa začíná v centru Pece pod Sněžkou před informačním centrem Veselý Výlet. Odtud se vydejte do kopce po asfaltové cestě vedoucí za Veselým Výletem a na křižovatce jděte směrem k Hotelu Horizont. Před hotelem již uvidíte dřevěné směrovky “Okolo Pece”, které vás povedou po pěšince nad 1. Krkonošskou bobovou dráhou. Pokračujte dále podél značení nad Velkou Plání a pak dále po asfaltové cestě směrem na Výrovku, dokud nenarazíte na další značení. Po lesní cestě se vydejte směrem k Chaloupkám a dále pak z kopce dolů ke Sloupové kapličce. Cesta dále pokračuje k Malé pláni a odtud k Zelenému potoku. Přejděte Zelený potok po dřevěném mostě a vystoupejte do kopce k chatě Kamor a dále pak pokračujte ke sjezdovce Hnědý vrch dokud nenarazíte na rozcestí, ze kterého se vydejte po asfaltové cestě zpět do centra města. Trasa končí na točně u spodní stanice vleku Javor.

Nejoblíbenějším místem je posezení u sloupové kapličky se sochou poutníka u luční enklávy Chaloupky, nejklidnější je pak vyhlídka u Kamoru ještě před luční enklávou Hnědý vrch s obnovenou kaplí svaté Barbory.

Okruh nebo jeho části jsou vhodné i ke kratším procházkám seniorů, během cesty je zde možnost odpočinku na lavičkách. Pokud se vám ale ani v závěru vycházky nebude chtít domů, můžete si okruh prodloužit napojením na trasy Vlčí jáma a Zelený důl.