Délka8.4 km
Sdílet
Pec pod Sněžkou - Modrý důl - Richtrovy boudy - Pec pod Sněžkou

Do Modrého dolu vedou dvě cesty. Z centra Pece vyrazíme směrem do Obřího dolu a hned za parkovištěm U kapličky a přehradou v Bukovém údolí odbočíme vlevo po červené turistické značce na Milíře a dál do Modrého dolu. Asfaltová cesta zde prudce stoupá, na konci nás však čeká překrásné horské údolí s několika původními chalupami, které jsou zapsány jako chráněný soubor původní horské architektury. Druhou možností je pokračovat po modré turistické značce do Obřího dolu. Za Boudou v Obřím dole se na rozcestí vydáme po žluté přes most směrem na Modrý důl (asi 1,5 km). Je to kouzelné tiché místo pod masivem Luční a Studniční hory. Pokračujeme k rozcestníku (ke kterému bychom došli i od odbočky u přehrady) a dál se vydáme vzhůru po červené „Železné stezce“. Při stoupání nás čeká krásný pohled na Modrý důl, Studniční horu a Sněžku. U Richtrových bud vyrazíme po zelené turistické značce dolů do Pece pod Sněžkou. Pokud se chcete vyhnout klesání po asfaltové silnici, odbočte po cestě na červenou. Bude to sice hodně prudké klesání, ale pak vás čeká odměna v podobě procházky nádherným údolím Zeleného potoka.