Délka33,3 km
Sdílet
Pec pod Sněžkou - Spálený Mlýn - Emmina cesta - Horní Maršov - Janské Lázně - Zrcadlovky - Kolínská bouda - Pec pod Sněžkou

Z autobusového nádraží sjedete na hlavní příjezdovou křižovatku, kterou projedete rovně a hned za mostem odbočíte vlevo na červeně značenou cyklotrasu K1A (POZOR PRUDKÉ STOUPÁNÍ 27%). Pokračujete rovně přes Janovy Boudy až do Spáleného Mlýna, kde přejedete hlavní silnici. U autobusové zastávky Spálený Mlýn odbočíte vpravo na modře značenou cyklotrasu K25. Po zhruba 1,5 kilometru u rozcestníku Nad Myslivnou pokračujete po stejné cyklotrase. Cesta se jmenuje Emmina a nabízí nádherné výhledy na vrcholy východních Krkonoš, včetně Sněžky. U rozcestníku Pod Starou horou se napojíte na zeleně značenou cyklotrasu K26, vedoucí až do Horního Maršova. Zde před Bertholdovým náměstím uvidíte rozcestník, který vás navede na cyklotrasu K1B (směr Modrokamenná bouda). Dále pokračujete přes Pražačku a Modrokamenou boudu po Rudolfově cestě do Jánských Lázní. Pokud pro cestu zpět nechcete využít kabinkovou lanovku, hlídejte si po pravé straně Penzion Martin ***, kde odbočíte prudce vpravo Zvonečkovou ulicí až k cyklotrase K19A (Lobkovicova cesta), ze které sjedete po 2,5 km rovně na modrou cyklotrasu K19B. Ta vás dovede přes Zrcadlovky až k rozcestníku Luční svážnice, kde odbočíte prudce vpravo na cyklotrasu K19C (pro zjednudušení můžete sledovat turistickou modrou značku, která vede z Jankých Lázní až Pod Kolínskou boudu). Na Kolínské boudě si můžete vychutnat tamní pivo Kolínský speciál 13°, a poté pokračujete po stejné cestě směrem k Pražské boudě. Finální sjezd do údolí Pece vede okolo Žižkovy boudy.

Tipy:

• U Janovy boudy odbočte vpravo a udělejte si krátkou zajížďku k chatě Borůvka, jsou odtud krásné a překvapivé výhledy na údolí Velké Úpy a Sněžku.