Délka52,2 km
Sdílet
Pec pod Sněžkou - Janovy Boudy - Malá Úpa - Albeřice - Žacléř - Rýchory - Horní Maršov - Spálený Mlýn - Pec pod Sněžkou

Trasu doporučujeme aktivním cyklistům nebo sportovcům. Čeká vás na ní spousta stoupání, sjezdů a různé povrchy cest. Cyklotrasa vám ukáže krásné výhledy, památky i vojenskou historii východních Krkonoš. Vyhraďte si na ni celý den.

Z autobusového nádraží sjedete na hlavní příjezdovou křižovatku, kterou projedete rovně a hned za mostem odbočíte vlevo na červeně značenou cyklotrasu K1A (POZOR PRUDKÉ STOUPÁNÍ 27%). Budete pokračovat přes Janovy Boudy až ke Spálenému Mlýnu, kde přejedete hlavní silnici a stoupáním se dostanete do Malé Úpy ke kostelu. Zde se na rozcestníku U Kostela vydáte vpravo a červená turistická značka vás dovede cestou bratří Čapků až k Rýchorskému kříži, kde odbočíte vlevo na červenou cyklotrasu K1A. Tato červeně značená trasa pokračuje až na parkoviště u vojenských pevností Babí - Stachelberg, jen číslování se na Rýchorském náměstí v Žacléři změní na 4502. Z parkoviště je možné zajet ke Stachelbergu, kde se nachází rohzledna Eliška, ze které uvidíte krásy okolí. Po návratu zpět přejedete státní silnici a pokračujete po červené turistické značce až k rozcestníku Pod Dvorským lesem. Ten vás nasměruje k Rýchorské boudě, kde je možné se občerstvit. Po krátkém občerstvení se napojíte na cyklotrasu K26C, po které sjedete až do Horního Maršova na křižovatku, kde je starý pivovar. Zde se vydáte doprava a po další zhruba 2 km se budete držet této zeleně značené cyklotrasy K26. Tento úsek končí u rozcestníku Pod Starou horou, kde se napojíte na modře značenou cyklotrasu K25. Budete pokračovat nádhernou lesní cestou až ke Spálenému Mlýnu. Odtud se do Pece pod Sněžkou vrátíte stejnou cestou, kterou jste přijeli.

Tipy:

• Rybník na Sněžném potoce. Pokud v Prkeném dole odbočíte vpravo na silnici směrem Křenov, pojedete kolem rybníčku, kde můžete posedět na hrázi, pohoupat se za houpačce za rybníkem nebo se projet na loďce, která je přivázaná u břehu.
  • Navštivte Stachlberg. Obrovská pevnost a další vojenské objekty, mezi kterými uvidíte i jeden z největších bunkrů v Čechách s historickou expozicí a rozsáhlým podzemím. To vše tvořilo součást obranného valu, chránícího naši republiku před hrozícím útokem hitlerovského Německa.