Délka47,6 km
Sdílet
Pec pod Sněžkou - Spálený Mlýn - Lví důl - U Kostela - Horní Maršov - Janské Lázně - Kolínská Bouda - Pec pod Sněžkou

Z autobusového nádraží sjedete na hlavní příjezdovou křižovatku, kterou projedete rovně a hned za mostem odbočíte vlevo na červeně značenou cyklotrasu K1A (POZOR PRUDKÉ STOUPÁNÍ 27%). Cesta pokračuje k Janovým Boudám a dále rovně do Spáleného Mlýna. Tam odbočíte doleva na státní silnici a po 500 metrech sjedete opět doleva na modrou cyklotrasu K25 (druhý most). Vyjedete na okružní trasu Lvím dolem až opět po 11 km narazíte na státní silnici, po které sjedete dolů 1 km k odbočce vlevo na zelenou cyklotrasu K24. Abyste dojeli ke kostelu v Malé Úpě, odbočíte na příští křižovatce prudce vpravo. U kostela se napojíte na červeně značenou cestu bratří Čapků, kterou dojedete k rozcestníku Cestník, ten se nachází v sedle mezi Dlouhým a Pomezním hřebenem a je ideálním místem na odpočinek. Odtud už je cesta do Horního Maršova přímo po cyklotrase K26. V Maršově projedete Bertholdovým náměstím, přejedete most a napojíte se na červeně značenou cyklotrasu K1B, která vás dovede až k Pražské boudě. Cesta je klikatá, hlídejte si označení cyklotrasy. Pojedete kolem Modrokamenné boudy, vystoupáte ke Krausovým Boudám a budete pokračovat přes Velké Pardubické Boudy až na Václavák. POZOR, sjezd před Václavákem je prudký, doporučujeme sejít tuto část pěšky. U Pražské boudy odbočíte vpravo po zelené cyklotrase K20 až do Pece pod Sněžkou.

Tipy:

• U Janovy boudy odbočte vpravo a udělejte si krátkou zajížďku k chatě Borůvka, jsou odtud krásné a překvapivé výhledy na Sněžku.
  • Pokud budete trasu ukončovat ve večerních hodinách, zastavte se na Pražské boudě, ze které můžete vidět nádherné západy slunce.