Délka23,2 km
Sdílet
Hnědý vrch - Hrnčířské Boudy - Černá hora - Světlá hora - Pec pod Sněžkou

Krátká trasa plná fantastických výhledů začíná na Hnědém vrchu, kam dojedete lanovkou. Odtud se vydáte po cyklotrase K1K sjezdem až k Lesní boudě, která nabízí výborné pokrmy z domácích surovin. Díky tomu je ideální zastávkou během vaší trasy. Pod Lesní boudou se napojíte na červeně značenou cyklotrasu K1B a dojedete k Hrnčířským Boudám, kde budete rovně pokračovat na zelenou cyklotrasu K1E až k rozcestníku Údolí Čisté. Zde odbočíte vlevo na modře značenou cyklotrasou K19B. Po 2,4 km se cesta začne svažovat směrem dolů. V tomto místě vy pojede stále nahoru po nezpevněné cestě 1. Krkonošská cyklo NS. Tato naučná cyklostezka vás dovede až na Vlašské Boudy. Trasa objíždí Černou i Světlou horu a nabízí tak výhledy na všechna okolní údolí. Pozor, v průběhu Naučné Cyklostezky se mění ostatní značení cyklotras. Z Vlašských Bud pojedete po modře značené cyklotrase K23 až k Javořímu Mlýnu a odtud vlevo po staré cestě až do Pece pod Sněžkou.

Tipy:

• Začněte trasu krásnými panoramaty z rozhledny na Hnědém vrchu, pokud vám počasí bude přát, dohlédnete až na Jeseníky a Orlické hory.
  • Dalším vyhlídkovým místem je rozhledna na Černé hoře, která je 21 metrů dlouhá a má 106 schodů. Nachází se 100 metrů od horní stanice lanovky u lyžařského vleku Anděl. ZAJÍMAVOST: Na rozhledně se nachází panoramatická kamera, ze které se každý den od 8:00 vysílá na ČT2.
  • Uprostřed osady Vlašské Boudy se nachází roubená, obdélníková kaple Zvonička. Stavba slouží jako místo odpočinku pro kolemjdoucí, úkryt před nepříznivým počasím nebo místo setkání místních obyvatel. Zvonička je postavena tak, aby zachovala ducha hor. Nabízí krásné výhledy do okolí a je doplněna o dřevěné reliéfy a skleněné prvky. ZAJÍMAVOST: Na sjezdu z Vlašských bud uvidíte po pravé straně Fucnerovu Paseku, která slouží jako přezimovací obora pro jelení zvěř.