Délka11, 4 km
Převýšení+119 m -296 m
Sdílet
Portášky nahoru lanovkou -> okruh okolo Pěnkavčího vrchu -> Bouda Jana -> okruh Červený vrch -> sjezd do Velké Úpy

Pro překonání výškového rozdílu doporučujeme využít lanovku, která Vás vyveze na Portášky. Odtud se vydáte směrem na Janovy boudy a po 850 metrech odbočíte vlevo na okruh Pěnkavčí vrch, který nabízí krásné výhledy na Sněžku a je možné si tuto trasu objet víckrát. Z okruhu Pěnkavčí vrch dojedete k boudě Jana, kde pokračujte rovně na druhý okruh okolo Červeného vrchu. Pokud vám po cestě vyhládne, můžete z okruhu odbočit k chatě Borůvka a občerstvit se. Pro návrat do údolí se vraťte k Janovým boudám a odbočte vlevo, kde cesta pokračuje k horské chatě Danielka. Pozor na úsek kde přejíždíte sjezdovku. Sjezd přímo dolů nedoporučujeme. Po 130 metrech za horskou chatou Danielka uvidíte odbočku doleva, kterou se dostanete ke sjezdovce Modřín, která je mírnější a sjezd je zde jednodušší.

Výchozí bod Pec pod Sněžkou:

Na hlavní křižovatce u penzionu Corso odbočte doprava na “starou cestu” (modrá značka) a pokračujte rovně až do Velké Úpy. Pro cestu zpět u Danielky neodbočujte na sjezdovku Modřín a pokračujte rovně až do Pece pod Sněžkou.