Vozový park


Cisternová automobilová stříkačka MAN

Typ (označení): MAN CAS 15 - LE 10.180 4x4
Rok výroby: 2007
Počet válců: 4
Objem motoru: 4 580 cm3
Výkon kw/ot: 132 / 2 400
Nádrž na vodu: 2,3 m3
Pohotovostní hmotnost: 10 800 kg

Výbava: motorová pila, plovoucí čerpadlo, přetlakový ventilátor, elektrocentrála, vyprošťovací zařízení, dýchací přístroje, osvětlovací stožár, lanový naviják, rozbrušovací pila, kalové čerpadlo, sada pro záchranu z výšek / hloubek.


Cisternová automobilová stříkačka TATRA

Typ (označení): TATRA CAS 32 – T 815 6x6
Rok výroby: 1985
Rok celkové repase: 2011 (podrobnosti)
Počet válců: 12
Objem motoru: 19 000 cm3
Výkon kw/ot: 235 / 2 200
Nádrž na vodu: 8,2 m3
Nádrž na pěnu: 0,4 m3
Výbava: standardní + ruční lanový zvedák, kalové čerpadlo PH Progress 12400
Pohotovostní hmotnost: 22 390 kg


Terénní vozidlo Mazda

Typ (označení): B FIGHTR
Rok výroby: 2005
Počet válců: 4
Objem motoru: 2 500 cm3
Výkon kw/ot: 80 / 3 500
Pohotovostní hmotnost: 1 805 kg
Výbava: motorová pila, ruční vyprošťovací zařízení, 3 x dýchací přístroj Saturn, lanový naviják, sorbent, vyprošťovák Farm Jack
Maximální hmotnost: 2 855 kg


Dopravní automobil DA 9 Ford

Typ (označení): Ford Transit 100
Rok výroby: 1990
Počet válců: 4
Objem motoru: 2 000 cm3
Výkon: 57 kw / 4 900 ot
Pohotovostní hmotnost: 1 361 kg
Maximální hmotnost: 2 440 kg
Počet míst: 9


Zásahové kolo

Typ: Ukraina HS 33
Náhon: zadní náprava
Výkon: 1 hasič
Výbava: 2x energetický nápoj, hasicí sprej, 2x hadice, 1x proudnice, zásahová přilba, výstražné zařízení (zvonek)
Pohotovostní hmotnost: 25 kg
Maximální hmotnost: 150 kg


Repase cisternové automobilové stříkačky CAS 32 na podvozku Tatra 6 x 6

Projekt obdržel podporu od Královehradeckého kraje.

Na podzim roku 2010 uspělo město Pec pod Sněžkou s žádostí o poskytnutí účelové dotace z rozpočtu Královehradeckého kraje pro realizaci projektu nazvaného Program podpory technického vybavení pro obce s JPO na „Repase CAS 32 T 815“.

Cílem programu je zajistit technické zhodnocení mobilní požární techniky. Program přispívá na pořízení, generální opravy, opravy nebo repase cisternových automobilových stříkaček nebo dopravních automobilů formou využití podvozků, které jsou v majetku obce v parametrech technických předpisů stanovených pro tento typ vozidla.
V našem případě jde o kompletní repasi cisternové automobilové stříkačky Tatra 815 vyrobené v roce 1985, v našem městě tedy slouží již 26 let a repasi si již opravdu zaslouží.

Na jaře roku 2011 bylo vypsáno výběrové řízení, ve kterém uspěla firma Baláž – zemní práce s.r.o. se sídlem v Trutnově. Po vyřízení všech nutných formalit jsme dne 10.6. 2011 odvezli tatru do Zlaté Olešnice, kde má firma Baláž své dílny.

Na vozidle se začalo pracovat hned druhý den. Při kontrolním dnu 27.6. 2011 bylo vozidlo kompletně odstrojeno a začaly se objevovat první závady. Těmi největšími byl zkorodovaný rám nad zadní nápravou od vody, která kapala z prasklé nádrže na vodu a přichycení nápravy.

Při dalším kontrolním dni 2.7. 2011 byl rozebrán motor, převodovka, elektroinstalace a podvozek vozidla včetně všech dalších dílů byl opískovaný a připravený na k nátěru.

Třetí kontrolní den proběhl 18.7. 2011 a byl vidět další pokrok. Rám a další díly byly již natřené a podvozek vozidla se začínal opět sestavovat.

Další kontrolní den 4.8. 2011 nebyl zrovna nejlepší na pořízení fotodokumentace, ale i tak byl vidět další kus odvedené práce. Motor i převodovka jsou připraveny k zpětné montáži do rámu vozidla, karosérie je již nastříkaná červenou barvou a připravena na nástřik bílých částí.


Od poslední kontroly už nějaký den uplynul a tak jsme se 18.8. 2011 vydali opět do Zlaté Olešnice, abychom zjistili jak postupují práce na tatře. Možná to tak na první pohled nevypadá, ale podvozek je již v provozu schopném stavu. Bylo započato s montáží čerpadla a jeho připojení a veškeré venkovní části karosérie jsou již kompletně nastříkány.

Uplynul další týden (26.8. 2011) a my jsme byli zvědaví co se za tu dobu podařilo na tatře udělat. Byla dokončena montáž čerpadla, připojena nádrž na vodu a zbylé části karoserie jsou připraveny ke konečné montáži.

Dnes je 14.září 2011 a tatra začíná vypadat opět jako hasičská cisterna. Nástavba je namontována, v kabině je nové čalounění, ale spousta "drobností" je potřeba stále dodělat (v nástavbě zatím není dokončena elektroinstalace, chybí panel ovládání čerpadla, ...)

Poprvé jsme si mohli Tatru pořádně prohlédnout v sobotu 24. září v rámci akce Krakonošův guláš, kdy byla představena široké veřejnosti. Nebyla ještě úplně hotová, ale dokončovaly se už jen drobnosti. Této příležitosti jsme využili k získání nejrůznějších podnětů a připomínek co by se dalo ještě vylepšit a dodělat.

30. září byla Tatra oficiálně předána zpět k užívání a vrátila se tak skoro po čtyřech měsících zpět na naší stanici.